Преображение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа.
Здійснюючи проскомідію, священик в центр дискоса поміщає частину хліба, іменовану Агнцем. Це той хліб, якому належить стати Тілом Христовим в результаті служби і освячення, в результаті дотику Духа. Навколо ж цього хліба в особливому порядку розташовуються частинки в честь Богородиці, Предтечі, всіх святих, потім - всіх живих і померлих. Таким чином, на дискосі зримо представлено зібрання навколо Христа всього врятованого і рятумого людства.
Таке ж збирання Христом навколо Себе живих і померлих ми бачимо на горі в день Преображення. З трьома земними супутниками та учнями Господь сходить на гору, а там до променів засяє слави Його прийшли з царства мертвих - Мойсей, а від небес - Ілля. І втілилося те, про що з часом скаже Павло: «Бог звеличив Його, та дав Йому Ім'я, що вище над кожне ім'я, щоб перед іменем Ісусовим схилилося кожне коліно небесних, земних, і підземних».
«Не думайте, що Я прийшов порушити Закон чи Пророків не порушити прийшов Я, але виконати». Так говорив Спаситель, проповідуючи. І на підтвердження цих слів прийшли до нього двоє самих славних синів Старого Завіту. Як колись на Синай і Хорив, знову прийшли вони на гору. Фавор ім'я їй.
В особі Мойсея Христу вклонився закон. В особі Іллі з Ним розмовляли пророки. Обидва вони своїм явищем показали, що Христос - подавач закону і виконання пророцтв.