Кондак 1
Избранней от всех родов Преблагословенней Деве Богородице, яко Матери
Господа и Бога нашего, похвальное пение приносим. Ты же, яко Заступница
рода человеческаго, подаеши страждущим отраду, болящим – исцеление, от
наветов вражиих - защиту, всем же молящимся Тебе - скорое услышание.
Темже в радости и умилении вопием Ти: Радуйся, Радосте наша, избави нас
от всякия нужды и печали.
Икос 1
Архангелов и Ангелов лики на небеси и человеков множество на земли
славят Тя, Царицу всех и Богородицу, яко даровала еси нам велию радость и
утешение - образ Твой святый, пред нимже благоговейно предстояще,
умиленно Тебе зовем: Радуйся, от века Господом и Царем Славы
предусмотренная. Радуйся, чрез роды родов праведников предочищенная.
Радуйся, Святейшая Дево, Самим Богом в Матерь Сыну Божию избранная.
Радуйся, достойный плоде праведных родителей Твоих Иоакима и Анны.
Радуйся, Богоневесто, в земном дому Царя Небеснаго воспитанная. Радуйся,
благовестием Архангела Божия Гавриила обрадованная. Радуйся, паче всех
жен рождением от Тебе Спасителя мира возвеличенная. Радуйся, Радосте
наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 2
Видящи Тя, Пресвятая Дево, в славе неизреченней Богу предстоящую и за
род христианский Ему прилежно молящуюся, честнии Херувимы и славнии
Серафимы, окружающии вседержавный Престол Пресвятыя Троицы, радостно
покланяхуся. Мы же, зде, на земли, Твоей святей иконе предстояще, всем
сердцем о Тебе радуяся, благоговейно взываем ко Всевышнему Богу:
Аллилуиа.
Икос 2
Видящи икону Твою, Дево Богородице, юже всехвальный евангелист Лука
написа, рекла еси о ней пречистыми усты Твоими: «Благодать рождшагося от
Мене и милость Моя с сею иконою да пребудут». Сего ради, таковое Твое
обетование уведевше, со умилением зовем Ти: Радуйся, яко благоизволила
еси икону Твою в благословение Церкви даровати. Радуйся, яко начертание
лика Твоего в залог любви Твоея нам оставила еси. Радуйся, яко образ
Твой святый всем верующим во утешение бысть. Радуйся, яко христиане в
Гефсимании образу Твоему, яко живей Ти сущей, покланяются. Радуйся, яко
взирающии на лик Твой святый облегчение в скорбех душевных обретают.
Радуйся, яко со слезами молящиися пред иконою Твоею исцеление в болезнех
получают. Радуйся, яко вси исповедающии Тя яко Матерь Божию исполнение
прошений своих приемлют. Радуйся, Радосте наша, избави нас от всякия
нужды и печали.
Кондак 3
Сила благодатная, Тобою дарованная первописанней иконе Твоей, и во иных
подобиях ея пребывает, пред нимиже вернии, радуяся и благоговея,
прославляют Тя, Святейшую Матерь Всесильнаго Бога, вопиюще Ему:
Аллилуиа.
Икос 3
Имущи велию любовь к людем, искупленным Кровию Сына Твоего, приемлеши
всякаго человека, молящагося пред образом Твоим святым. Сего ради Тя по
долгу ублажаем: Радуйся, Ангелы хвалимая и Серафимы воспеваемая.
Радуйся, яко Тобою вся вселенная радости и веселия исполняется. Радуйся,
яко иконы Твоя на радость и утешение нам явила еси. Радуйся, яко чрез
них благодеяния многоразличныя миру всему источаеши. Радуйся, яко силу
Твою благодатную и сей иконе обильно даровала еси. Радуйся, яко святою
иконою Твоею Сама невидимо с нами пребываеши. Радуйся, яко предстояще
святей иконе Твоей, Тебе Самей, истинней Матери Божией, покланяемся.
Радуйся, Радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 4
Треволнении житейскими обуреваеми и соблазны греховными одолеваеми, под
Твой милостивый покров прибегаем мы, грешнии и смиреннии раби Твои, яко
к тихому и безмятежному пристанищу, и прилежно молим: пролей благодать
Твою в души наша, да чистым умом и нескверными усты вопием выну о Тебе
Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышав греческий царь Лев, яко чудес велие множество и благодеяния
неисчетная источаются от иконы Богоматерни, яже во Иерусалиме, восхоте
имети ю во стране своей; и егда принесена бысть сия в Царьград, - источи
зде премногия чудеса. Людие же, видевше таковую милость Божию, в
несказанней радости взываху к Преблагословенней: Радуйся, Прерадованная,
Царьград осенившая Твоим пришествием. Радуйся, Благодатная, всем
христианом Всемилостивая Мати. Радуйся, яко о всякой души христианстей
всякое прошение приемлеши. Радуйся, яко вся гласы, отвсюду призывающии
Тя, слышиши. Радуйся, яко покровом Твоим весь род христианский
покрываеши. Радуйся, яко благодать и милость Твою на всех ближних и
дальних простираеши. Радуйся, яко всем вся благая в жизни сей милостиво
подаеши. Радуйся, Радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 5
Боготечная звезда явися нам образ Твой святый, Владычице; сего ради
притекающии к Тебе кийждо нужды своя и потребы пред ним приносят: овии
убо молят Тя утолити скорби их душевныя и телесныя, инии же в начало
путей своих благословение и благопоспешение в делех своих прияти от Тебе
чают, друзии же мира семейнаго, согласия и любве даровати им испрошают,
угнетаемии же от злых человек защиты и покрова у Тебе ищут, и вся сия
приемлюще, радостно вопиют Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше людие страны Греческия, яко икона Твоя не токмо пучина чудес и
неисчерпаемый источник исцелений им бысть, обаче и мощное одоление на
супостаты, многажды изношаху ю пред полчища вражия, и тии бяху выну
побеждаеми. Сего ради радостно воспеваху Ти: Радуйся, Взбранная Воеводо,
враги побеждающая. Радуйся, яко безоружным нам на всеоружных победу
подающая. Радуйся, устрашение на неверных иконою Твоею наводящая.
Радуйся, Непобедимая Воеводо во бранех на враги христианския. Радуйся,
иконою Твоею, яко стеною нерушимою, люди Твоя ограждающая. Радуйся, от
многоразличных бед, зол и напастей нас спасающая. Радуйся, беснующихся
от демонскаго удручения свобождающая. Радуйся, Радосте наша, избави нас
от всякия нужды и печали.
Кондак 6
Проповедует мир весь милости, от иконы Твоея изливаемыя, Владычице, Ты
бо всякия болезни чрез сию исцеляеши и скорби утоляеши. Сего ради со
благоговением почитаем многоцелебный образ Твой, и поклоняющеся ему, яко
залогу Твоего к нам благоволения, вопием Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия пречудная икона Божия Матери Иерусалимская в земли Русской, егда
сия, яко дар многоценен, святым князем Владимиром в стольный град Киев
принесена бысть, людие же, светом Христовым просвещаемии, Царице
Небесней во умилении тогда взываху: Радуйся, честнейшая Херувим и
славнейшая без сравнения Серафим. Радуйся, горе превознесенная, обаче
молениям долу живущих выну внемлющая. Радуйся, всем хотящим спастися
икону Твою чудотворную во спасение даровавшая. Радуйся, яко нас, во тьме
греховней седящих, под Твой всемощный покров прияла еси. Радуйся,
светом божественным от иконы Твоея всех нас просвещающая. Радуйся, ко
Христу Богу всех нас приводящая. Радуйся, райския двери всем нам
отверзающая. Радуйся, Радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 7
Хотящи благоверный князь Владимир вся люди, сущия в державе его, ко
Христу привлещи и светом истиннаго боговедения просветити, повеле
дарованную ему царем греческим святую икону Иерусалимскую из Киева в
Великий Новград пренести, и бе тамо икона сия лета многа, дондеже
принесена бысть во град Москву, да источает сия чудеса по всей Руси,
людие же православнии, благодати и милостей от Богоматери исполненнии,
хвалебную песнь Богу да воспевают: Аллилуиа.
Икос 7
Удивил еси на нас милости Твоя, Господи, умножив чудотворныя иконы
Пречистыя Твоея Матере во отечестве нашем, ихже, яко звезды небесныя,
разсеял еси по всей земли Русской, подавая чрез них великия и неисчетныя
благодеяния благочестивым людем. Темже, благоговея пред величеством
славы Твоея и преклоняя колена сердец наших пред пречистым образом
Преблагославенныя Твоея Матери, умильно вопием Ей: Радуйся, Владычице,
страну Русскую в жребий и достояние Себе избравшая. Радуйся, страну нашу
велиею любовию возлюбившая. Радуйся, икону Твою Иерусалимскую в
наследие неоцененное нам от лет древних даровавшая. Радуйся, яко сею
иконою, аки облаком, благодатию и милостию всех покрываеши. Радуйся, яко
принесением иконы Твоея всяко место освящается и людие обновляются.
Радуйся, яко от иконы Твоея источники чудес всюду источаются. Радуйся,
яко и мы, грешнии, иконою Твоею от бед и напастей избавляемся. Радуйся,
Радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 8
Странно есть уму человеческому и дивно сердцу верующему видети, како от
лика Твоего, на дске изображеннаго, многая чудеса содеваются: сила бо
многа, от иконы Твоея исходящая, долгонедужныя и разслабленныя исцеляет,
бесы прогоняет, скорби и напасти утишает. Мы же, видевше чудеса сии,
вкупе с исцелевшими, радостно восклицаем Всещедрому Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Весь мир любовию Своею объемлющи, пречистая, и ко всем сострадание
имуще, благоволила еси прославити икону Твою Иерусалимскую во дни мора
смертнаго, егда страхом велиим сердца всех одержими бяху. Темже вси, в
покаяние тогда пришедшии и со слезами Тебе во храмех и в домех своих
молившиися, внезапныя смерти избегаху, радостно взывая благодарственная
пения таковая: Радуйся, теплая о нас пред Богом Ходатаице. Радуйся, яко
Твоими молитвами гнев Божий утоляется. Радуйся, яко Тобою кающимся
грешником прощение подается. Радуйся, на путь истинный заблуждшия
обращающая. Радуйся, ко смирению гордыя и жестокосердныя приклоняющая.
Радуйся, материнскую любовь и крайнее снисхождение нам являющая.
Радуйся, чтущим Тя усердно обители небесныя приуготовляющая. Радуйся,
Радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 9
Вся земля наша под осенением честныя иконы Твоея пребывает и сильным
предстательством Твоим хранима есть; мы же непрестанно молим Тя, Благую
Матерь нашу: сохрани нас в мире и тишине, избави от волнения и смуты, от
крамолы и междоусобныя брани, и от всякия смертоносныя язвы, да вси, во
благочестии пребывая, воспеваем Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Ветия многовещанныя не могут изъяснити силу благодати, иконе Твоей
дарованную, ибо принесением ея во всяко место благодеяния различны
источаются: идеже засуха бе - тамо дожди обильны проливаются, идеже
пагубное безведрие - тамо солнце возсиявает и поветрия зловредны
изменяются, человецы же, Тобою тако помилованнии и
облагодетельствованнии, из глубины души взывают Ти: Радуйся, Трапезо
Святая, Хлебом Жизни нас питающая. Радуйся, от глада душевнаго же и
телеснаго предстательством Твоим всех верных сохраняющая. Радуйся,
Владычице, яко Тобою дожди благовременны и благорастворения воздуха нам
низпосылаются. Радуйся, теплая Предстательнице наша, пагубныя удары
грома и молнии от нас отводящая. Радуйся, огнь, поядающий домы и пажити
людския, росою молитв Твоих угашающая. Радуйся, яко принесением иконы
Твоея пагубы смертныя люди избегают. Радуйся, яко притекающии у
чудотворному образу Твоему милости от Тебе приемлют. Радуйся, Радосте
наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 10
Надежное пристанище верным среди бурь и волнений моря житейскаго Ты
еси, Пречистая Дево, указующее нам путь ко отечеству небесному. Помози
убо нам, о Богомати, безпреткновенно путь жития сего временнаго проити,
соверши нас во всякой добродетели и соблюди в чистоте и святости,
приведи нас в блаженное Царствие Сына Твоего, да и мы, Тобою спасеннии,
возможем тамо со Ангелы и лики святых выну воспевати Богу хвалебную
песнь: Аллилуиа.
Икос 10
Стена и прибежище верным во всяких обстояниях и напастех Ты еси,
Богородице Дево, предстательством бо Твоим ограждаеши нас от искушений и
бед, нас обышедших; сего ради, со слезами, вопием Ти: Радуйся,
Хранительнице наша, от злобы бесовския невидимо нас ограждающая.
Радуйся, зависть и коварство злых человек премудро разрушающая. Радуйся,
на всех стезях жизни нашея милостиво нас сохраняющая. Радуйся, вся наша
мысли от злых приражений и суетных мечтаний очищающая. Радуйся, вся
наша желания во благо и спасение направляющая. Радуйся, добро творити,
во славу Божию, нас наставляющая. Радуйся, Путеводительнице наша, во
блаженное отечество нас руководящая. Радуйся, Радосте наша, избави нас
от всякия нужды и печали.
Кондак 11
Пение хвалебное немолчно воспевают Ти, Богородительнице, вси роди
христианстии, ибо непрестанными молитвами Твоими к Сыну Твоему и Богу
нашему грады и веси от злых обстояний сохраняеши, мир, и изобилие, и вся
благая всем чтущим Тя подаеши, всяк возраст на путь спасения
наставляеши и всех призываеши воспевати Милосердному Человеколюбцу Богу:
Аллилуиа.
Икос 11
Светом божественным пречистыя души Твоея всю вселенную просвещаеши,
Владычице, и иконою Твоею сердца всех веселия и радости исполняеши; сего
ради старии и младии, и всяк возраст согласно Тебе зовет: Радуйся,
отраду и утешение в сердца наша изливающая. Радуйся, младенцем благое
воспитание и преуспеяние разума к восприятию полезных учений подающая.
Радуйся, юных в целомудрии наставляющая и в девственней чистоте души их
соблюдающая. Радуйся, благословенное совершение христианских супружеств.
Радуйся, добрым земледельцем плодородие у Бога испрошающая. Радуйся,
право куплю деющим и всем в Бозе труждающимся пособствующая. Радуйся,
путешествующим и по морю плавающим милостиво сопутствующая. Радуйся,
Радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 12
Благодать велия дана Ти есть от Бога, Преблагословенная Мати Божия, еже
убогия назирати, болящия исцеляти, такожде бедствующим помогати,
скорбящия утешати и всех заблуждших на путь спасения обращати. Темже вси
труждающиися и обремененнии, от Тебе, Благая Мати, неизглаголанныя
милости приемлюще, умильно вопиют Сыну Твоему: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще чудеса Твоя, Богородительнице, имиже являеши нам милосердие Твое,
восхваляем Тя, Владычице, и, предстояще пречистому образу Твоему, молим
Тя: утоли наша печали и избави нас от всякаго зла, да всегда в любви к
Тебе пребывающе, во умилении сердечнем зовем Ти: Радуйся, всем скорбящим
и обремененным утешение и радость приносящая. Радуйся, сущим в бедах и
напастех скорую помощь посылающая. Радуйся, в болезнех Тя призывающим
исцеление подающая. Радуйся, любовию Твоею ожесточенно враждующих
примиряющая. Радуйся, сирот незримая Воспитательнице и вдовиц благая
Покровительнице. Радуйся, в час смертный едина наша надеждо, отрадо и
утешение. Радуйся, и по смерти нашей у Престола Всевышняго о нас теплая
Ходатаице. Радуйся, Радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 13
О Всепетая Мати, Царице Небесная, рождшая Христа Сына Божия и Спасителя
миру! Приими ныне сие малое моление наше и всесильным Твоим
предстательством сохрани нас в жизни сей от всяких бед и напастей, и
сподоби в блаженстве вечнем со всеми святыми хвалу Богу воспевати:
Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитва
Пресвятая Госпоже, Владычице Богородице, упование всех уповающих на Тя,
Заступнице печальных, прибежище отчаянных, вдов и сирот Питательнице!
Услыши и помилуй ны, грешныя и недостойныя рабы Твоя, со умилением ко
пречистому Твоему образу припадающия: умоли, Милосердая Владычице, Сына
Твоего и Господа нашего Иисуса Христа, да отвратит от нас праведный гнев
Свой, да простит грехи и беззакония наша, яко да сподобимся благостию
Его скончати житие наше в покаянии и получити милость Его со всеми
избранными Его, яко благословенна и препрославлена еси во веки веков.
Аминь.
Тропарь, глас 4
Богорадованная Владычице, Препрославленная Мати щедрот и человеколюбия,
Всемилостивая о всем мире Ходатаице! Прилежно раби Твои ко Твоему
предстательству прибегаем, и ко пречудному образу Твоему со умилением,
припадающе, молимся: молитву теплую Сыну Твоему и Богу нашему сотвори, о
Всепетая Царице Богородице, да от всяких болезней и печалей нас Тебе
ради избавит, и от грехов всяких свободив, Царствия Своего Небеснаго
наследники ны покажет: велие бо и неизреченное яко Мати к Нему
дерзновение имаши и вся от Него испросити можеши, Едина во веки
Преблагословенная.
Кондак, глас 5
Не отрини, о Милосердая Мати, слез и воздыханий наших, но прошения наша
милостивно приимши, пред Иерусалимскою иконою Твоею молящихся людей
веру укрепи, умилением сердца их исполни и крест земнаго жития нести им
помози, елика бо хощеши, можеши.

Иерусалимская икона Божией Матери
Празднование 25 октября (н.ст.)
По благочестивому преданию Церкви, Иерусалимская икона была написана
Апостолом Лукой, причем произошло это на Святой Земле, в Гефсимании, на
пятнадцатый год по вознесении Спасителя на небо.
При византийском императоре Льве Великом (457—474) Иерусалимская икона
была перенесена в Константинополь и помещена в храме Богоматери,
именуемом «Пиги», то есть «Источник». При императоре Ираклии (575—641)
город осадили скифы, он не был взят лишь благодаря всенародной молитве
перед этой иконой. В память о таком чуде образ перенесли в один из
главных храмов Византии — Влахернскую церковь, где он и оставался в
течение почти трех столетий.
В начале Х века Иерусалимская икона попала в крымский город Херсонес,
откуда святой князь Владимир взял икону в Киев. Когда же вслед за
киевлянами святое крещение приняли новгородцы, князь послал сей образ им
в напутствие.
Более четырехсот лет образ Богородицы пребывал в Софийском соборе
Великого Новгорода. Его почитанием здесь обусловлена особая любовь к
Иерусалимской иконе во многих градах и весях Русского Севера.
В середине XVI века, в правление царя Иоанна Грозного, Иерусалимская
икона была взята в московский Успенский собор и помещена среди других
святынь, покровительствовавших прежним удельным княжествам. Окруженная
всеобщим почитанием, икона пребывала в Кремле до 1812 года, когда была
захвачена французами и увезена в Париж, где, по сведениям из
дореволюционных источников, она находилась в соборе Парижской
Богоматери. Однако, по свидетельству ученого иконописца Л.А. Успенского,
почившего в париже, все его долгие розыски иконы в парижском соборе ни к
чему не привели.
На утешение москвичам осталось два точных списка с Иерусалимской иконы
Богородицы. Первый был принесен в Кремль из церкви Рождества Богородицы
на Сенях, что располагалась в жилых палатах московских царей. В
Успенском соборе она помещалась за патриаршим местом. На полях этого
списка были изображения святых Апостолов Павла, Петра, Луки, Симона,
Филиппа, Матфея, Марка, Иакова, Фомы и Варфоломея, а также святых
мучеников Прокопия, Димитрия, Георгия и Меркурия.
Второй список Иерусалимского образа пребывает в никогда не
закрывавшемся храме Рождества Христова в Измайлове. Его принесли сюда из
соседнего Покровского собора царской усадьбы на Серебряно-Виноградском
острове.
Иерусалимская икона велика в своих размерах (2,1 м в высоту и 1,78 м в
ширину) и потому тяжела. Во время крестных ходов ее с трудом могут нести
восемь человек. По бокам ее ковчега также изображены Апостолы и трое
мучеников. В отличие от прочих списков, на измайловском персты
благославляющей десницы Спасителя сложены именословно.
Особенной любовью москвичей Иерусалимская икона из Измайлова была
окружена с 1866 года, когда крестный ход с ней избавил от холеры жителей
сел Нагатино, Новинки и Дьяково близ Коломенского. В прежние годы от
Пасхи до 12 октября эту икону носили крестным ходом по всей московской
округе. 12 октября совершался праздник Иерусалимской иконе. Ныне в
измайловском храме ежевоскресно читается акафист Иерусалимской иконе
Богородицы.
Еще один местночтимый список Иерусалимской иконы находился в
Иерусалимском приделе московского храма Троицы в Вишняках, однако следы
его утеряны. Такова же судьба и чудотворного списка Иерусалимской иконы
из Троицкой Кривоозерской пустыни, что располагалась прямо напротив
города Юрьевца, близ устья реки Унжи (ныне Ивановская область). Эта
обитель давно уже скрыта под водами Горьковского водохранилища.
Кривоозерский список был написан в 1709 году иноком Корнилием, до
пострижения известным под именем царского иконописца Кирилла Уланова.
Список этот прославлен многими чудесами.
В центре Бронниц находится храм, построенный в 1840 году и посвященный
Иерусалимской иконе Божией Матери. В этом храме до сих пор хранится
точный список с московской чудотворной иконы из Успенского собора.
Полагают, что бронницкий список был сделан еще в XVI веке и до 1771
года находился не в храме, а в кладбищенской часовне. В 1771 году икона
прославилась исцелением больных моровой язвой и была перенесена в храм. В
память чудес жители Бронниц решили ежегодно в 10-е воскресенье по Пасхе
совершать крестный ход вокруг города. Множество чудесных исцелений
произошло в холерные 1848 и 1864 годы. В 1866 году холера появилась и в
Подольске. Тогда объятые страхом жители Подольска обратились к
митрополиту Московскому Филарету с просьбой отпустить к ним знаменитую
чудотворную московскую Иверскую икону. Однако в то время холера
свирепствовала и в Москве, перед Иверской почти непрерывно служили
молебны и образ возили по городу. Московский владыка благословил вместо
Иверской взять известную своими чудесами Иерусалимскую икону из Бронниц.
12 августа огромная икона в двухпудовом серебряно-вызолоченном окладе
была принесена в Подольск. Встречать ее вышли тысячи людей. И чудо
произошло! В этот день в городе не только не было умерших, но никто даже
не заболел. Холера резко пошла на спад и вскоре прекратилась. В память
об этом благодарные подольчане стали ежегодно 12 августа с великим
торжеством приносить из Бронниц в Подольск чудотворную икону. С нее
сделали точный список и новый образ поместили в Троицкий собор
Подольска.
Ежегодный сорокаверстный крестный ход с Иерусалимской иконой стал,
пожалуй, одним из наиболее замечательных событий в церковной жизни
Подольска.
Наиболее прославлен список Иерусалимской иконы Богородицы, дарованный
святителем Московским Филаретом через посредство известного Христа ради
юродивого Ивана Степановича в 1855 году Крестовоздвиженской женской
обители Подольского уезда Московской губернии. В 1873 году там
состоялось освящение храма во имя Иерусалимской иконы Божией Матери.
Глубоко чтилась в обители и знаменитая икона Иерусалимская (Бронницкая),
не раз бывавшая в этом монастыре. В 1892 году жители Бронниц в дар
строящемуся в монастыре Воскресенскому собору подарили точную копию
чудотворной Иерусалимской Бронницкой. Два монастырских праздника были
связаны с Иерусалимской иконой: 8 августа — день перенесения образа из
Бронниц и 12 октября — главный праздник чудотворной Иерусалимской.
В 1911 году обитель посетила великая княгиня Елисавета Феодоровна.
Монастырь быстро приобрел в Подольском крае славу духовного,
благотворительного и образовательного центра. После переворота 1917 года
власти запретили крестный ход с Иерусалимской Бронницкой иконой.
Недалеко от Крестовоздвиженского монастыря располагалось имение Горки, в
котором поселился Ленин. Не удивительно, что обитель вскоре закрыли, а
всякое упоминание о ней исчезло из печати. Но промыслительно, что она
одной из первых была вновь открыта в начале 1990-х годов. Ныне это
ставропигиальный монастырь, пребывающий под прямым управлением Патриарха
Московского и всея Руси. Вновь звучит здесь молитвенное пение,
обращенное к Иерусалимской иконе — Наставнице, Путеводительнице всех
православных христиан.
Чудотворный список Иерусалимской иконы был прославлен и на Волыни, в
селе Онышковцы близ города Дубно. Предание так повествует о
происхождении этого образа. Однажды турки и татары напали на Почаевскую
Лавру. Находившиеся вблизи этого монастыря селения дикие полчища предали
разграблению и пожарам. В числе этих сел было и с. Онышковцы. Жители
его были частью уведены в плен, а остальные в ужасе разбежались по
соседним лесам. Когда разрушители удалились, возвратившиеся поселяне
обрели под грудами пепла на месте сгоревшего храма икону Богоматери. Она
несколько обуглилась, но сам лик Пречистой Девы остался совершенно
невредимым. Благоговейные поселяне склонились перед образом Богоматери в
горячей молитве, а затем поставили его в найденной ими и уцелевшей в
лесу часовне. В 1670 году, когда в Онышковцах построен был новый храм,
икона была установлена в нем на горнем месте.
В тридцатых годах XIX столетия по молитве перед этой иконой получил исцеление от паралича один мещанин из Дубно.
В настоящее время список с этой иконы находится в храме скита праведной
Анны на источнике. Здесь же почитается еще и другая чудотворная икона
Богоматери, на которой Пречистая Дева изображена в отроческом возрасте, в
молитвенном положении со сложенными на персях руками и попирающей главу
искусителя-змия. От этого образа совершилось много исцелений.
Композиционные особенности Иерусалимской иконы таковы. Богоматерь с
Младенцем на правой руке изображена по пояс и смотрит на обращенного к
Ней Сына. Мафорий, свободно спадая с головы Богородицы, являет собой
яркую, чаще красную, изнанку в отворотах. Зеркальное отражение этого
иконографического типа именуется Богоматерь Грузинская — эта икона также
особо почиталось в древних новгородских землях.
В Пантелеимоновом монастыре на Святой Горе Афон в Покровском соборе над
царскими вратами также находится чудотворный список Иерусалимской
иконы. Икона эта представляет точный список с Кривоезерской
Иерусалимской иконы. Написан этот образ в 1825 году Никоном, иеромонахом
Нило-Сорской пустыни. Надпись на этой иконе гласит, что в
Пантелеимоновскую обитель она препровождена была «по особенному внушению
Промысла Божия». Под праздники Богородичные на всенощных бдениях и в
воскресные дни после вечерни образ опускается вниз и перед ним читается
акафист.
По благословению
Архиепископа Херсонского и Таврического Иоанна
Источник: «Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ее Иерусалимской»
Херсон 2012

Источник:
http://pravoslavie.ks.ua/rubric/presvyatoj-bogoroditse/article/akafist-presvyatoj-bogoroditse-v-chest-ikony-ee-ierusalim